مجله علمی

طراحی انواع پارچه پرده

پارچه‌ای که برای پرده منزل خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند نقش اساسی در دیزاین منزل شما داشته باشد. هنگامی ‌که تصمیم می‌گیرید برای منزل خود پرده‌های جدیدی خریداری کنید، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، نوع پارچه پرده‌ای، ظاهری که ایجاد می‌کند و کاربری آن است. اینکه آیا انواع پارچه پرده ضخیم و نازک علاوه بر زیبایی می‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد یا خیر، مسأله مهمی ‌است که حتماً باید آن را مدنظر داشته باشید. برای آشنایی با انواع پارچه پرده، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

انواع پارچه پرده‌ای

پارچه پرده‌ای بر اساس جنس تولیدی، طرح پارچه پرده و کشور تولیدکننده انواع مختلفی دارد. انتخاب پارچه مناسب پرده پلی‌استر، پرده نخی و…، مستلزم اطلاع از انواع مختلف پارچه پرده‌ای و در نظر گرفتن چندین عامل، شامل هدف شما از نصب پرده و سبکی است که برای پارچه پرده اتاق و خانه خود در نظر دارید. بجز آن، بعضی عواملی که ممکن است در تصمیم شما جهت انتخاب پارچه پرده ای کتان، ابریشم، پلی‌استر، وال، ریون اکرولیک، انواع زیر پرده و… نقش داشته باشد، عبارتند از:

  • بودجه: میزان بودجه‌ای که برای خرید پرده در نظر گرفته‌اید، در تعیین نوع پارچه آن اهمیت زیادی دارد. این فاکتور به قدری حائز اهمیت است که در روزگاران گذشته اقدام به تولید پارچه در منزل می‌کردند و افراد با شَعربافی پارچه‌های باکیفیتی تولید می‌نمودند؛ اما امروزه تولید پارچه در منزل جایگاه خود را از دست داده و افراد با وجود پرداخت هزینه‌های نسبتاً بالا درصدد خرید پارچه برمی‌آیند.
  • سطح حریم خصوصی: بسته به اینکه می‌خواهید سطح حریم خصوصی شما چقدر باشد، نوع پارچه‌ای که برای پرده خود انتخاب می‌کنید، متفاوت است و طبیعتاً این عامل در قیمت پارچه پرده ای ترک یا معمولی هم تأثیر بسزایی دارد. بعضی پارچه‌ها ضخیم هستند و هیچ دیدی از بیرون ندارند. در واقع جنس انواع پرده ضخیم به نوعی است که اجازه عبور نور کمی را به محیط داخلی می‌دهد. همین فاکتور باعث نوسان قیمت پارچه پرده ای مخمل، پلی استر، ترک و… می‌شود.
  • مراقبت و نگهداری: برخی پارچه های پرده، مانند پارچه پرده تور، ابریشم و حریر به مراقبت و نگهداری خاصی نیاز دارند، زیرا ظریف هستند و دوام بالایی ندارند. به همین دلیل انتخاب آستر مناسب برای پارچه تور، ابریشم و حریر می‌تواند به مراقبت و نگهداری از این پارچه‌ها کمک شایانی کند. بنابراین پیش از خرید پارچه پرده جدید مطمئن شوید با چه جنسی مواجه هستید و چطور می‌توانید از آن نگهداری کنید. در واقع شناخت انواع جنس پارچه پرده جدید می‌تواند به شما در خرید مطمئن کمک کند.
  • میزان عایق‌بندی محیط: اگر می‌خواهید یک اتاق گرم در زمستان و یک اتاق سرد در تابستان داشته باشید، در هنگام خرید پارچه پرده به جنس پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید، دقت نمایید. انواع پرده پارچه ای ضخیم و نازک می‌تواند به شما کمک کند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *