مجله علمی

نکات انتخاب رنگ پارچه مبلی

اصول انتخاب رنگ پارچه مبل مبحثی است که در آن دو مورد مهم در دکوراسیون داخلی با هم تلاقی می‌کنند: رنگ و مبلمان. به همین دلیل است که فارغ از مدل مبلمان‌مان؛ هنگام انتخاب رنگ پارچه مبل کلاسیک یا رنگ پارچه مبل راحتی سعی می‌کنیم حداقل دو بار فکر کنیم و البته رنگ مبل سال و جدیدترین ترکیب رنگ مبل راحتی را نیز در نظر بگیریم. در این مطلب با اصول انتخاب رنگ پارچه مبل کاملا آشنا خواهید شد تا بتوانید یک رنگ مبل راحتی شیک را انتخاب کنید.

 

اصول انتخاب رنگ پارچه مبل

انتخاب رنگ مناسب مبل راحتی با توجه به اصول انتخاب رنگ پارچه مبل می‌تواند حال و هوای کل خانه و اعضای خانوده‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. برای انتخاب رنگ پارچه مبل راحتی علاوه بر توجه به رنگ چوب مبلمان، کفپوش و دیوارها، به اصول دیگری نیز باید توجه کرد. شما برای انتخاب بهترین گزینه‌ی رنگ پارچه مبل کلاسیک، رنگ پارچه مبل راحتی و… تنها یک گزینه پیش رو ندارید و با روش‌های مختلفی می‌توانید رنگ مناسب مبل راحتی خود را انتخاب کنید.

 

ایجاد تضاد و انتخاب رنگ پارچه مبل

ایجاد تضاد برای ترکیب رنگی مناسب یکی از موارد محبوب اصول انتخاب رنگ پارچه مبل است. اگر هنوز مبلمان خود را خریداری نکرده‌اید یا قصد تعویض پارچه رومبلی‌تان را دارید، حتما به مدل‌های دو رنگ توجه کنید. در این مدل‌ها معمولا رنگ پارچه مبل کلاسیک یا رنگ پارچه مبل راحتی تک‌نفره متفاوت است. این مورد اکثرا در جدیدترین ترکیب رنگ مبل راحتی نیز رعایت شده و از مزایای آن می‌توان به بالا بردن تنوع و امکان ایجاد تغییرات اشاره کرد.

ترکیب سیاه و سفید (به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین گزینه‌های انتخاب تضاد) را که کنار بگذاریم، بهتر است رنگ‌های اصلی و خالص برای ایجاد تضاد در رنگ پارچه مبل کلاسیک و رنگ پارچه مبل راحتی را با یکدیگر ترکیب نکنید تا فضا از حالت عادی خود خارج نشود. رنگ مناسب مبل راحتی در این حالت معمولا رنگ‌های هم‌خانواده و سایه‌ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *